Ingenico Türkiye

Ingenico, ödeme şirketi Bambora’yı satın aldı.

 

Uçtan uca ödeme konusunda dünya lideri olan Ingenico Group, ödeme hizmetleri alanının hızla büyüyen oyuncularından Bambora’yı 1.5 milyar € karşılığında Nordic Capital’dan satın aldığını bugün duyurdu. Mevcut nakit kaynaklar ve kredi kullanılarak tümüyle finanse edilecek olan satın alma işlemi kapsamında finansal kaldıraç miktarı 3xFAVÖK altında tutularak Ingenico’nun gelecekteki birleşme ve satın almalar için esnek olması sağlandı.

  • Ingenico’nun mevcut stratejisinin hayata geçirilmesi açısından önemli bir kilometre taşı
    • Ingenico böylece tam teşekküllü bir hizmet sağlama hedefi doğrultusunda mevcut iş ortaklıklarının yanı sıra şirket satın alma kapasitesini de genişletiyor
    • Bu satın almayla Ingenico, Avrupa’da hızla büyüyen uçtan uca KOBİ ödeme çözümleri pazarında gücünü artırıyor
    • Çevrimiçi ve mağaza içi ödeme çözümleri segmentinde daha geniş bir coğrafi alana açılma fırsatı sunuyor
  • 2018 ve sonrası için Ingenico'nun ekonomik değer artışına katkıda bulunuyor
    • Böylece Ingenico’nun yıllık organik büyüme potansiyeli %1 ila 2 oranında artmış oluyor.
    • 2018 yılı için hisse başına kâr oranında yaklaşık %5’lik bir artış etkisi yaratıyor (sinerji etkisi dahil edilmeden ve satın alma fiyatı dağıtılmadan önce)
    • Satın almanın uzun vadeli sinerji etkisinin 3 yıl boyunca 30 milyon €’ya ulaşarak hisse başına kâr oranında yaklaşık %13’lük bir artış sağlayacağı tahmin ediliyor.

Stockholm merkezli bir şirket olan Bambora’nın Avrupa, Kuzey Amerika ve Avustralya’da 700’den fazla çalışanı bulunuyor. Grup gerek kurumsal pazarda gerek KOBİ pazarında şirketlerin tüm ödeme ihtiyaçlarını karşılayan tek durak noktası olma hedefiyle faaliyet gösteriyor. Bambora dünya çapında 110.000 ticari işletme ve kurumsal şirkete uçtan uca mağaza içi, mobil ve çevrimiçi ödeme çözümleri sunuyor. Bir yeni müşteri kazanma platformu ve tüm hizmetlerin eksiksiz bir biçimde ve kapsamlı bir uzmanlık anlayışıyla sunulduğu, sayısal ortamda hızlı kurulum ve veri analizi gibi katma değerli hizmetler içeren müşteri odaklı bir anlayış, Bambora’nın sunduğu hizmetlerin omurgasını oluşturuyor. Müşteri elde tutma oranı (tekrarlanan geliri) %90’ın üzerinde olan Bambora, 2016 yılında 202 milyon €’luk bir ciroya ulaşmıştır.

Önümüzdeki 2 yıl içinde şirketin cirosunun %20’nin, Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kârının (FAVÖK) ise %30’un üzerinde bir büyüme göstermesi bekleniyor.

Ingenico Group’un ödeme çözümleri stratejisinde son derece atılımcı bir yaklaşımla gerçekleştirilmiş, önemli bir kilometre taşını temsil eden bu satın alma işlemi ayrıca:

  • Ingenico'nun müşteri odaklı hizmet anlayışını, mevcut çözümleri tamamlayıcı yeni teknolojik becerilerle zenginleştiriyor
  • Ingenico’nun Perakende İş Birimine KOBİ’lere doğrudan hizmet veren bir satış kanalı yaratma olanağı sağlıyor.
  • Gerek Ingenico’nun gerek Bambora’nın kurumsal portföylerini uçtan uca ödeme çözümleriyle güçlendirdiği gibi, Avrupa’da çevrimiçi kanallar üzerinden yeni müşteri kazanma becerisinin artmasını ve tüm dünyada uluslararası ölçekte faaliyet gösteren şirketlere yönelik olarak daha gelişmiş hizmetler sunulabilmesini sağlıyor
  • Ingenico Group’un coğrafi nüfuz alanı ve bu alanlara hizmet vermek için sahip olduğu varlıklar paralel ölçüde artarken, eklenen yeni kanallar sayesinde Kuzey Avrupa, Kuzey Amerika ve Avustralya’da çevrimiçi ve mağaza içi çözüm portföyünün de büyümesini sağlıyor.
  • Ingenico Group’un Avustralya’daki varlığının POS ve tam teşekküllü yönetim hizmetleriyle artmasını sağlıyor.

 

Ingenico Group CEO’su Philippe Lazare, bu satın alma işlemi ile ilgili olarak şunları söylüyor: Ingenico Group, ticaretin gelecekte gideceği noktayı öngörerek, son yıllarda bütünleşik ödeme hizmetleri alanındaki çözümlerini genişletmeyi hedefleyen bir strateji benimsiyor. Stratejik planımızın önemli bir kilometre taşını temsil eden bu satın alma işlemi, müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerin ve çok kanallı çözümlerin daha bütünleşik olmasını sağlayacak. Bambora’nın satın alınması, bugüne kadar platformlarımıza yaptığımız yatırımların ve geliştirdiğimiz yeni teknolojik özelliklerin gücüyle birleştiğinde, müşteri odaklı hizmet anlayışımızın gelişmesini ve gerek çevrimiçi gerek mağaza içi çözüm pazarlarındaki konumumuzun birbirini mükemmel şekilde tamamlayan çözümlerle güçlenmesini sağlayacak. Bu satın alma işlemi büyüme profilimize katkıda bulunacağı gibi hissedarlarımız, çalışanlarımız ve müşterilerimiz için ek değer yaratacak. Ayrıca, yılın ilk yarısında gösterdiğimiz performans, 2017 hedeflerimize ulaşmamızı sağlayacak.”

Satın alım işlemi, ilgili düzenleyici kuruluşların ve antitröst kuruluşlarının onayına tabi olarak ve çalışan temsilciliğinden sorumlu yetkili kuruluşa danıştıktan sonra 2017’nin sonunda tamamlanmış olacak.

  • Aslı Uzer

    Director / Product & Marketing / Ingenico Turkey

  • (T): +90 (212) 366 48 00

    E-posta: asli.uzer@ingenico.com

Ingenico Group çerez (cookie) politikası

Çerezler (cookie), bir web sitesinin kullanırken deneyiminizi zenginleştirmek için önemli bir yere sahiptir. Tercihlerinizi hatırlamak, sitenin işlevselliğini artıracak istatistiki bilgi toplamak ve ilgilendiğiniz konulara özel bir içerik sunmak amacıyla çerezleri kullanıyoruz.

Kabul Ediyorum Tercihleri Ayarlayın